Wednesday, October 1, 2014

Happy Anniversary (imbas balik kenangan dulu) part 1


hai semua!
my sweet stalker :P
 hari ni excited nak update blog!!
nak tahu kenape?
sebab hari ni anniversary kita!
genap 2years kita dengan dia!
OMG mcm tak percaya je kan
rasa mcm baru je kenal dia
tak sangka dalam diam dah 2 tahun kami bersama
thanks ALLAH sebab mempertemukan kami dan kekalkanlah kami hingga ke jannah
amin
1 oct 2012

aku mengenalinya melalui Facebook
walaupun belajar kat sama tempat
tapi kami tak pernah kenal or nak bertegur sapa
hari tu tak tahu mcam mana dia boleh add aku
then tanpa usul periksa, aku terus accept!
and aku tak tahu kenape aku rajin sangat nak say thanks kat wall dia
beberapa minit kemudian
penuh notification aku
check and check
geng2 dia semua like and comment
and aku pulak jenis mesra alam
berbalas comment dengan kawan2 dia
walaupun dia tak masuk line pun
aku dengan kawan2 dia je
mase tu terlalu laju kawan2 dia comment sampai aku dengan dia xboleh nak masuk line pun
last2 dia hantar chat kat aku
dia cakap takyah layan la kawan2 dia mengarut kt comment tu
aku cakap la aku tak kisah pun
lagipun kawan2 dia tu kelakar.. hahaha
chat punya chat sampai kami biarkan kawan2 dia terus comment kt post aku tu
aku pulak sibuk chat dengan dia
hahaha kelakar pulak bila fikir balik
tapi tak lama pun kami chat sebab dia ada kelas lepas tu
dia mintak no fon aku untuk sambung chat kt henpon pulak
aku ni teragak-agak nak bagi
yela aku tak kenal pun dia
fikir punya fikir
aku suruh dia tinggalkan no fon dia
nanti aku dah ready aku mesej
lama jugak la aku nak mesej tu
lepas dapat no dia aku terus save
tapi tak berani nak send mesej.. hihi
dah taip panjang2 then delete balik
banyak kali la buat mcm tu
last2 aku mesej jugak dia
dia pulak dengan selamba nya reply macam dah tahu aku yang mesej dia
padahal aku tak tulis nama pun
hahaha nampak tak sweetnya aku.. haha

2 Oct 2012

hari first aku jumpa dia
gila tak berdebar??
masa tu aku rasa macam bukan jantung lagi berdebar semua benda!
kami berjumpa ditemani oleh kawan baik aku and kawan baik dia
masa dia tak sampai lagi aku ok je
bila dia sampai
yaALLAH hanya tuhan je tahu masa tu
kalau dia pasan aku minum air tangan mengeletar
aku pun tak faham kenapa
yela masa tu aku bukannya sape2 pun pada dia
buat ape aku nak berdebar pulak kan?
tapi kes ni memang pelik
aku pegang garfu n sudu pun mengigil
badan memang rasa mcam nak demam dah
cakap pun tak berapa jelas
tapi aku buat relax je
nak cover gelabah aku tu
kalau tak cover silap2 dapat malu free2 je kat situ
dah la kawan2 aku ada skali
oh ya paling tak boleh lupa bila aku ajar dia buat free call
masa tu dia tengah bz dengan business dia
so nk jimat, aku bagi cadangan suruh dia buat free call
aku pun tolong dia buat kan
then nak test tu
boleh pulak dia sms aku
aku dah kat depan mata dia dah tu
dia sms ape? eh mna boleh bagitahu
aku masih simpan lagi msej tu
tapi skang xboleh tengok balik dah sebab adik aku dah amik fon tu
sedih la jugak sebab semua kenangan aku ngan dia ada dalam tu

sejak dari tu kami mula rapat
bergayut n sms tak kira masa
berhenti bila mata pejam je
kalau tak memang dkt fon je keja hari2
pg petang siang malam itu je kerja kami
ada masa lapang kami jumpa
masa mula2 malu2 nak keluar bersama
mesti kena berteman
dia pun sama
hahaha
bila dah lama baru ada perasaan berani sikit
aku ingat lagi dia beria sruh aku join bbq anjuran anak kelate
yela dia kan organizer
memang suruh support la kan dia punya program
aku ni jenis malas nk pergi
sebab aku tak kenal sape2 pun kat sana
kecuali budak2 kelas aku
tu je
memang masa tu dia sungguh suruh aku pergi
siap nak datang amik tau
hahaha
last2 aku pergi jugak
sebabnya nak teman member aku
and pada masa yang sama aku pun teringin jugak nak jumpa dia
hahaha cuma dia je tak pernah tahu
hihii
last minute punya keputusan
aku pergi
sukanya la hai dia
aku tak tahu nak cite mcm mne

sepanjang program berjalan
aku dgn dia still mesej2
sebab masing2 segan dan malu
sebab tak ade sape lagi yang tahu pasal kami
hahaha kelakarnya rasa
aku dengan malu2 comey nye
dia pulak cover macho nya
hahaha gelak sorang2 bila ingat balik kenangan dulu kala
masa kat bbq dia mainkan gitar untuk aku
aku tahu niat dia pegang gitar tu
tp aku buat tak tahu je
sebenarnya hati nak sgt tgk dia main gitar
terharu weh bila ade guy yang mainkan gitar utk kita
sweet sangat2
oh ya masa nak balik
aku nak pinjam dia punye hard disk
cepat2 dia lari2 takot kena kerjakan dek kawan dia
lepas bagi hard disk aku terus balik
mesej2 kejap then dia bgtahu dah kena campak kat pantai
hahahaha gelak2 aku baca text tu
kelakar!

okay la you all sampai sini jela dulu kisah kami
kalau nak cerita utk 1 entry mmg pnjang la
dan amik masa yang tersangat lama
sebab nak tulis semua memori aku dgn dia tu
terlalu banyak kenangan manis aku dengan dia
seriously aku bahagia dengan dia
sepanjang perkenalan kami
tak pernah sekali pun kami berperang
macam tak percaya pun ada
mungkin ini jodoh terakhir aku
dan aku berharap sangat biarlah hubungan ini berkekalan hingga ke jannah
amin
ILOVEYOU my sayang
and always LOVEYOU

No comments:

Post a Comment