Sunday, May 14, 2017

Miss D Come back (part 1)

Hari ni rasa terpanggil untuk menulis. ya! setelah sekian lam tinggalkan dunia penulisan ni. Tipu la kalau cakap tak rindu kan. Sebab dengan menulis la buat dayah lagi tenang. siyes!


fuhhh! bila dah lama tak menulis ni lain macam sikid dia punya feel tu. Semua benda nak ditulis dan semua benda nak di kompail kan dalam satu cita. whats dats crazi kan? hahaha


well! its me! ok dayah akan cuba rungkaikan satu per satu. (as wel ai can laa kann)


Sepanjang tiga tahun ya tinggalkan dunia penulisan ni. bermacam bagai yang dilalui. bukan sebab dah ada pengisi hati tapi sebab banyak kehidupan dayah dah berubah. ala ala transformasi transformer giteww.


dalam banyak benda yang dilalui sepanjang tiga tahun ni. ada beberapa mumen penting yang buad memori melekat sepanjang masa. 


first. dayah tamat belajar. yaAllah betapa hepi nya masa last peper hari tu. malam sebelum exam tu memang nak tak nak dah studi pasalnya taksabar sangat nak tunggu hari esok. ala ala pembebasan dari medan perang la kata kan. tiktok tiktok. sampai la masa yang dinanti. oke tamat untuk last peper dan untuk ijazah dayah. fuhhhh lega yang amat! rasa nak sujud syukur dekat ctu jugak tau! tapi kan masa keluar dewan ni dayah sempat gak la toleh kiri kanan tengok kegembiraan kengkawan sempena hari pembebasan kami tu. semua bertepuk tangan dan gumbiranyaa. dalam hati, yaAllah adakah kegembiraan aku ini berkekalan? apa yang harus aku tempuhi nanti? masih adakah sahabat2 sejati seperti sahabat yang sedia ada? masih wujudkah manusia yang baik hati diluar sana? apakah nasib aku dekat luar sana?.. aku terduduk. tiba2 aku sedih memikirkan apa yg bakal jadi pada kehidupan aku.


tamatnya belajar aku dengan riang hati pulang ke kampung. balik bermanja dengan umi abah. selang dua minggu aku pergi ke kl. sebab aku rasa mula tidak selamat dengan kehidupan aku. macam hilang arah tuju. aku terlalu bimbang dengan masa depanku. tidak pernah putus aku berdoa supaya aku dapat pekerjaan yg tetap sepertimana diingini oleh semua freshie mcam aku ni.


alhamdulilah Allah maha mendengar. doa aku dikabulkan. aku dapat pekerjaan pertamaku. dengan semangat yang ada dalam diri ni. aku bekerja sungguh2 nak balas jasa umi abah. Hanya Allah je yang tahu betapa aku bersyukurnya mendapat peluang kerja tatkala ekonomi tidak berapa stabil. aku sempat menangis ditepi jalan lagi syukurnya sebab diberi peluang sebegini. 


ok la weh dayah mengantuk dah. nanti kita sambung. panjang lagi ni haa. first part pun tak habis lagi. ada masa nanti sambung lagi ya.


thanks kepada yang sudi membaca


yang benar,

sicantik suka menulis 😫

No comments:

Post a Comment